Tilbage til alle casestudier

Rotary

Løsning, der former bedre i morgen

Rotary er et globalt netværk med over 1,2 millioner brugere, der ønsker at se en verden, hvor folk forener sig og handler for at skabe varig forandring - over hele kloden, i samfundene og i sig selv. Deres mission er at yde service til andre, fremme integritet og fremme verdensforståelse, goodwill og fred gennem deres fællesskab med forretnings-, professionelle- og samfundsledere

Role
Softwareudvikling
Teknologi
Drupal
Logo for Rotary
Logo for Rotary

Om projektet

Hvad var udfordringen?

Rotarys eksisterende websted og medlemssystem var to separate opsætninger, bygget på en platform, der ikke kunne udvikles yderligere. Rotary ønskede at have et system til både hjemmesiden og medlemsportalen, så brugerne ikke skulle skifte mellem de to, og så oplysningerne kunne forbindes bedre i en generel løsning. Alt i alt en løsning, der gør det lettere at navigere rundt for både brugere og administratorer

Hvad var løsningen?

Der er udviklet et websted, www.rotary.dk, med nationale sektioner, distrikter, klubber osv. Bag login er der udviklet en omfattende medlemsportal, hvor brugere kan administrere klubber med medlemmer, klubmøder og mødetilmeldinger. Projektet blev startet i juli 2015, inden Drupal 8 blev lanceret. Ikke desto mindre var det indlysende at bruge Drupal 8, da den nye version med Drupal og Symfony gav mulighed for at skabe en serviceorienteret arkitektur med en Symfony-applikation og en Drupal-front i forhold til medlemmerne.

Løsningen er faktisk bygget oven på Rotarys eksisterende medlemsdatabaser, som er blevet aktiveret webtjeneste, så Rotarys data er intakte og i samme format som før og dermed ikke konverteres til et fremmed system. I den offentligt tilgængelige del af hjemmesiden er der oprettet et system til håndtering af nyheder og artikler, projekter og begivenheder. Derudover kan brugerne oprette en række tekst- og fotosider med fakta om, hvad Rotary er og gør.

Hvad var resultatet?

Vores samarbejde resulterede i et stort og innovativt sted, der har gjort det lettere for både administratorer og brugere af hjemmesiden at finde alle relevante oplysninger.

Hjemmesiden og medlemsportalen letter netværk for Rotarys medlemmer på tværs af klubber og distrikter, hvilket forbedrer kommunikationen og koordineringen mellem dem. Portalens intuitive, responsive skærm betyder, at den nu tiltrækker en yngre gruppe, der primært bruger smartphones eller tablets - et publikum, som Rotary gerne vil gå i dialog med. Siden lanceringen har der været meget positiv feedback, der beviser, at den nye portal er intuitiv og nem at administrere.